onsdag 25 juli 2012

Feeling blue




Motivationen? Hallå? Vart äääär duuu?
Det är ganska mycket nu.
Jobbiga saker som händer i familjen, som får mig att sova uselt om nätterna...
Vänder och vrider på mig och tänker.

Sen kan man ju tro att jag har sommarlov nu...
Nepp.
Två restuppgifter (mitt eget fel förstås).
Har liksom en lista med saker i huvudet som ska/borde göras, men listan blir aldrig klar riktigt.
Sover inte bättre av dem sakerna heller precis...
Orken, ja den försvann med motivationen.

Sen det här för jävliga vädret! WTF?! 
Funderar ändå på att trots vädret och ta med mig min lilla pälsboll och träna lite.
Hundarna är alltid så positiva, och är lika glada hela tiden! Där kan man hämta styrka.

4 kommentarer:

  1. Tråkigt att du känner dig så, hoppas inte att det är något allvarligt. Efter regn kommer solsken! Jag hade också tänkt att åka till klubben och träna ikväll, men nej. Nedrans regn. Kram

    SvaraRadera
  2. och apropå regn: härom kvällen var det uppehåll (!) och lika fast besluten som omotiverad tog jag cykeln för att åka och dumpa sopor vid återvinningsstationen. möttes redan i dörren av en omhuldande värme. himlen klar, men skymningen börjar falla på redan. så plötsligt känner jag ett par regndroppar där jag susar fram. från ingenstans - väldigt harmlöst. bara som tårar.. och så träder en regnbåge som saknar motstycke fram. hel, från vänster går den ner i österviken, till höger i byrviken. à la my little pony! alla färger, starka och klara. himlen runtom färgas pastellrosa. de små lätta molnen i periferin glödande. tiden stannar. kan riktigt känna farmor. och hur hon, klok som en bok, förklarar att så här andlöst hänförande kan det bara bli när du mött det allra mörkaste av mörker. vi tänker på er också!<3

    SvaraRadera
  3. Matilda, vi tänker på er i Fornby varje dag......
    Kram Sonja o Håkan

    SvaraRadera
  4. Sonja och Håkan, tack snälla!<3

    SvaraRadera