lördag 8 september 2012

Hästis


Storkiddon har väntat och väntat på att Ridlekis ska dra igång uppe på ridskolan. Men sen fick jag ett mejl från skolan där det stod att det tyvärr inte blir något ridlekis pga för få anmälningar...så himla HIMLA tris! Storkiddon hade sett fram emot det så mycket. Men hon som jag pratade med uppe på skolan föreslog att vi skulle komma på Hästis istället - typ som fritids fast på ridskolan. Man äter mellis där, pysslar med hästarna i stallet, leker och rider. Väldigt bra. Egentligen för lite större barn, men alla var välkomna. Martin och Storkiddon åkte ut dit igår - LYCKA!  Rykta, kratsa hovar, mysa och rida. Storkiddon fick bekanta sig med tre hästar. Snälla ponnyn Cilla, nya ponnyn Nadja (bilden) och stora stora Kalle! 

Kika in här och läs mer om Hästis!



På kvällen blev det FREDAGSMYS hemma hos Caya.
Ljus, godis, chips, cola - mmm!
Var inte hemma förrän efter tolv :) 



2 kommentarer:

  1. Å nej. Hoppas det blir bra ändå.

    Jag är sjukt allergisk men känner bara att jag måste våga mig ut bland hästarna ngn dag. Det smittar av sig från alla er "hästbloggare". Om man får kalla er det.

    Jättefin bild.

    SvaraRadera