fredag 21 september 2012

Höstdag på Hästis

Målar stenar

Hästarna springer hela vägen in till stallet för ompyssel

Minsta stalltjejen

Kittad Storkiddo!

Vilken otroligt fin höstdag vi hade igår! 
Jag gillar verkligen hösten (fina höstar...inte de regniga...). Färgerna, dimma på morgonen, klar och härlig luft - lite som en saga. Sommaren toppar ju det mesta, men sen kommer hösten på min favoritårstidslista. Igår körde vi pappan i huset till Bjursås, där det var filminspelning på gång - om Bjursfolket bara visste att de hade en pågående långfilmsinspelning med kändis uppe i en av byarna ;) Spännande, tror att den här filmen blir bra. Berättar mer när jag...öh...får :)  Efter trippen åkte vi till mamma och pappa och drack lite kaffe. Tillbaka på Täppgatan käkade vi lunch och Lillkiddon sov en stund. Sen packade vi bilen igen, men styrde nu mot ridskolan. Däruppe träffade vi mamma som fick ta hand om Lillkiddon (som liksom inte är helt lätt att hålla reda på samtidigt som man ska hjälpa Storkiddon inne hos hästarna...). Lillkiddon skrattade åt hästarna, men var mest intresserad av stallkatten. Hon sprang helt oförskämt in i stallet och ropade "KATT KATT KATT!" Ja...tur att mamma var med säger jag bara...På söndag är det ridlekis så då åker vi dit igen.

Efter hästis åkte jag och Storkiddon och handlade mat, som vi sen åt i Västannor. Storkiddon sov kvar hos mamma och pappa och jag och Lillkiddon åkte hem själva. Det blev en lugn lugn kväll...Idag blir det Västannor igen - duschning av hundarna.



1 kommentar:

  1. Åh, vilken akut hemlängtan jag fick nu! Vad himla mysigt med hästis och ridlekis. Njut och andas in lite höst- hästdoft åt mig med! :)

    SvaraRadera