tisdag 16 oktober 2012

Och så vänder vi på bladet...



I går var det en riktigt ruggig måndag. Så där så det känns ända in i märgen. 
Man känner sig lite smått obekväm och vill bara krypa ner under täcket. 
Kanske är det sommar igen när jag vaknar?
Nej, nu har vi ju inte ens haft vinter än...Den är välkommen, OM den kan lämna plats åt sommaren typ i januari februari igen! Ska vi säga så?
Jag var hemma hos Linda igår och försökte få någon ordning på min uppsats. 
Den som jag egentligen inte har tid att skriva, då jag har dramakursen också. En betydligt roligare kurs för den delen. Att plugga hos Linda har blivit lite av en  veckotradition nu. Lättare med självdisciplinen när man sitter med någon som också pluggar, istället för att sitta själv hemma. 
Efter att jag hämtat barnen så satte de sig och pärlade medan jag donade lite.
Plocka undan. Diska upp. Laga mat. Bla bla bla...



Idag är det också studier som tar upp mitt fokus.
Dramakursen = roligare!
Har precis läst Fröken Julie och ska nu sätta tänderna i Top Girls.
Väldigt skönt att blanda modernt, gammalt, antikt...man tröttnar liksom aldrig då.

I eftermiddag ska Nova till veterinären.
Hon mår dåligt fina fina fina Novaff...
Hon har en jättestor talgknöl som förmodligen ligger och trycker på hennes muskel i frambenet.
Vi har inte märkt något alls förut, men i fredags började hon skaka. I lördags började hon slicka som en dåre på knölen, på kvällen gick den sönder...obeskrivligt äckligt. Hon har nu ett stort sår. Djupt och fruktansvärt vidrigt. Hon mår bra på mornarna, men mot eftermiddagarna mår hon sämre. Vi fick en tid hos Åsa idag, så vi ska dit med henne efter dagishämtning. Igår skrek hon till när hon hoppade ur bilen. Då har hon ont, Nova gnäller aldrig om det inte gör ont på riktigt.
Usch...när barn och hundar har ont mår man pest själv. Och Nova tittar på en med sina bruna, mandelformade, fina ögon som att: Hjälp mig.
Hoppas det fixar sig idag dock.

Nu, tillbaka till böckerna.



2 kommentarer:

  1. Stackars Nova! Jag håller tummen för henne!

    SvaraRadera
  2. Huh! Hoppas det gick bra hos Åsa! Kram!

    SvaraRadera