fredag 23 november 2012

Men kom på en bra titel du då!

Sitter och försöker komma på en bra titel till det här inlägget. Precis som jag satt igår och försökte komma på en bra titel till bokanalysen jag skriver just nu.

Som ni ser på dagens bloggtitel så går det inte så bra...

Anyhow. 

Jag ska skriva klart det sista på min analys av God natt, Alfons Åberg. Vi fick välja perspektiv och jag valde föräldrarollen och förebilder. Det är häftigt hur man, nästan utan att man vet om det, får en annan bild av en bok (som man läst hundra ggr förut) bara genom att se på den från ett annat perspektiv. Kul uppgift! Dock tycker de att vi ska få med analysen och det vetenskapliga på bara en sida...jag kämpar med det kan jag säga. 

Igår var jag och kidsen hem till Caya och käkade mellis, Frida och Miranda var där också vilket var kul då vi inte har setts på en evighet. Lillkiddon var tröttast i världshistorien och har sovit som en stock i natt, vaknade inte förrän halv åtta idag. Tack det var skönt! Fina farfar/svärfar fyllde 60 år igår, så vi gjorde en lite födelsedagsfilm med bulle och ljus och sång. Hoppas han blev glad! Storkiddon tyckte dock vi var elaka som sa att han inte fick äta bullen då innan vi gjorde filmen, och småsurade lite över det ett tag...så där på en femårings sätt,  typ fy-va-orättvis-allt-är-sättet. Men det gick över när han kom på att det var fredag dagen efter och han får köpa naturgodis. Så, problem solved! 

Nej, nu måste jag skriva klart analysen.
Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar