tisdag 22 januari 2013

Blir gråhårig!



Alltså igår...jag var arg, stressad och sur om vartannat. Jag började ju ny kurs den här veckan, Svenska språket, som ingår i min Lärarutbildning. Som jag skrev igår så fick jag inte fram schema förrän i går morse, där jag fick reda på att vi distansstudenter skulle ses på campus i Falun i dag för ett första seminarium. Men stod det någon TID eller PLATS?? Svar nej. Svarade den ansvariga läraren på de TRE mailen jag skickade igår?? Svar nej. Blev ALLTING svårt och jobbigt då? Svar ja. Tillslut fick jag tag på en av mina kurskamrater, som inte heller visste vart vi skulle ses idag. Hon ringde växeln på Högskolan som kopplade henne till läraren i fråga (som inte har satt ut något nummer till sig på hemsidan...). Vi fick veta att vi skulle ses kl 10.00 idag och hålla på till ca 15.00. Observera att detta fick jag alltså reda på kl 09.15 samma morgon som jag ska vara på plats i Falun kl 10.00. Så himla bra planerat alltihopa! NOT...

Hur som så slutade det hela med att jag blev hemma idag ändå. Rasmus är sjuk och Martin behöver jobba, så det blev så. Men så drygt när man inte får information så man kan planera veckorna med dagis och sådant. Fan alltså...var så arg igår! Men men...det har runnit av mig nu :) Idag har sjuklingen namnsdag (Viktor) så vi firade med en tidning och winerbröd. Han har inge feber så han leker just nu med lego, så jag ska passa på att göra lite skolarbete - skriva ett tal om min hemort.

/ensomkommerbligråhåriginnantrettio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar