måndag 3 september 2012

Helgens äventyr

I helgen har det varit fullt upp. 
I lördags var vi till Bomässan i Tegera Arena. 
En mässa med temat bo och leva i Dalarna. Mycket lokal mat, inredning, köksgrejer och attraktioner.
Allt i en enda mässa!
Storkiddon var eld och lågor.
Inte egentligen för själva mässan i sig, utan för att idolen skulle vara där - Isabelle Mcallister!
Inredaren från bl.a Äntligen hemma ni vet.
I Storkiddons ögon mer känd som hon som gör så himla snygga rum i Bolibompa-programmet Fixa Rummet! 

Jojomen.

Isabelle var där och gav råd om inredning.
Storkiddon hade huuuuuundra frågor.
Han ställde inte en enda en...han var helt starstruck.

Här visar Isabelle mamma hur man sätter upp en tapet på ett busenkelt sätt!
Mamma berättade för henne om hur man förr fick lov att doppade tapeterna i badkaret och greja.
Det tyckte Isabelle lät helt crazy - haha!

 
Rasmus och Martin bygger en fågelholk.
Den fick färgen limegrön :)
Mycket snyggt - vilken fågel vill inte bo så liksom!

Här ritas det ett sommarminne.
Storkiddon ritar Anakin Skywalker (I am NOT surprised!) 
Lillkiddon ritade massa färger i en hög.
Ja, så kan det vara.

Höjdpunkten på hela mässan!
Lite bus- och kittlingskalas med Isabelle :)
- Kommer hon hem till mig och fixar mitt rum imorgon?
Nja...


Igår tog vi en vända till skogen och hejade på Rasmus kompisar Axel och Gry som orienterade.
De sprang omkring och lekte, medan jag och Martin gosade med några flatvalpar - mm! 

På eftermiddagen dumpade vi av Lillkiddon hos mamma och pappa.
Sen åkte vi med Storkiddon till Borlänge.
BIO DAGS!
Åhhh vad jag har saknat att gå på bio!! Det är något av det bästa jag vet. 
Kan se i princip vad som helst - och jag sitter ändå och njuter. 
Knäppt kanske, men jag gillar det! :)
Vi såg Madagaskar 3.
En riktig hit! Storkillen har ju sett de båda första filmerna, och de är favoriter så han blev så glad när vi berättade vad det var för film.
Den var underhållande både för barn och vuxna.
Här kan ni kolla trailern.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar