torsdag 31 januari 2013

"Nu är ju inte jag någon talare, men..."

...är kanske inte det bästa sättet att börja ett tal på. I alla fall inte om man ska följa konstens alla regler kring tal. Och oh boy är de många! Jag har i alla fall knåpat ihop ett argumenterande tal, som jag strax ska hålla på seminariet. Vet inte riktigt om jag har hållit mig till alla reglerna, men...rules are for breaking!  ;)



Det gäller att öva sörrni. Och det är precis det jag gör nu. Helst vill jag kunna talet så mycket som möjligt utantill (även om tiden inte räcker till då jag började öva så här 45 min innan talet ska utföras...), och det ska låta naturligt. Just nu gör det inte det. Nepp. Men skam den som ger sig, som man brukar säga. Nej, nu måste jag öva lite till...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar